Главная » 2014 » Грудень » 28 » 10 найбільш пам’ятних подій онлайн-індустрії
13:15
10 найбільш пам’ятних подій онлайн-індустрії

Цей рік в світовому інтернет-просторі був багатий на безпрецедентні події. «Вибухи» ринку простими мобільними додатками, зухвалі зломи акаунтів знаменитостей і систем великих компаній, рекордні угоди і вірусні онлайн-кампанії, спірні законодавчі ініціативи ...

Пропонуємо згадати десятку найяскравіших новин глобального інтернету-2014.

Фото: Justin Sullivan / Getty Images / AFP

Facebook купила WhatsApp за 22 мільярди доларів

Навряд чи для когось новина, що соцмережа Facebook намагається зібрати конкурентів під своїм крилом - це з'ясувалося ще після покупки Instagram в 2012-му. Однак лише на початку цього року компанія показала, скільки вона готова заплатити за свій спокій.

У лютому Facebook заявила про рішення купити месенджер WhatsApp за рекордні для інтернет-ринку 19 мільярдів доларів. І це незважаючи на наявність у себе аналогічного сервісу Facebook Messenger. До моменту закриття угоди в жовтні сума зросла майже до 22 мільярдів доларів за рахунок зростання ціни акцій Facebook, які є частиною угоди.

Поки не дуже зрозуміло, як Facebook планує «відбити» такі витрати - єдиний канал монетизації WhatsApp полягає в абонентській платі в 1 долар на рік з другого року використання. Хоча аудиторія в 600 мільйонів чоловік і популярність WhatsApp серед підлітків - актив, який явно тягне на мільярди.

Крадіжка оголених фото знаменитостей з iCloud

На початку вересня інтернет сколихнув справжній голлівудський скандал - в мережі поширилися відверті приватні фотографії знаменитостей, включаючи актрис Дженніфер Лоуренс, Кірстен Данст, Мері-Кейт Олсен, співачку Авріл Лавін, моделей Кара Делевінь і Кім Кардашьян.

Виявилося, що хакери викрали фотографії з особистих акаунтів зірок на сервісі iCloud. Компанія Apple поспішила заявити, що крадіжка даних не пов'язана з уразливістю в iCloud, а стала результатом фішинговою хакерської атаки.

Так чи інакше, але інцидент, який західні ЗМІ охрестили fappening (мабуть, натякаючи на реакцію користувачів, які побачили знімки), знову підняв питання про те, чи здатні найбільші компанії забезпечити захист даних користувачів.

Злети і падіння Flappy Bird

Cкріншот гри «Flappy Bird»

Феномен Flappy Bird насилу піддається поясненню. Гра з найпростішої піксельної графікою і єдиним завданням - підтримувати незграбну птицю в повітрі і проводити її через перешкоди - справила справжню сенсацію на ринку додатків.

Однак ще цікавіше, що глобальна популярність прийшла до Flappy Bird після її віртуальної «смерті». У лютому цього року розробник видалив гру з магазинів, пояснивши своє рішення тим, що Flappy Bird викликає у гравців нездорову залежність. Самі гравці називали гру диявольською, зізнавалися, що вона їм сниться ночами і що через невдачі вони легко могли розбити свій телефон.

Практично миттєво у гри з'явилася безліч клонів, а користувачі eBay стали продавати смартфони з встановленої Flappy Bird за десятки тисяч доларів. Історія Flappy Bird ще раз довела, що люди найбільше прагнуть те, чого не можуть отримати - практично ідентична гра Swing Copters того ж розробника не змогла повторити успіх дратівливою всіх пташки.

Проблеми зростання онлайн-таксі

Мобільні сервіси для замовлення таксі, подібні Uber, Gettaxi, Lyft і «Яндекс.Таксі», продемонстрували в цьому році небувале зростання, перетворившись з нішевих додатків в реальну альтернативу звичайним таксопаркам. Найбільш яскравий приклад - Uber, оцінюваний в 40 мільярдів доларів. Це чи не найбільший інтернет-проект з ще не вийшли на біржу.

Однак чим більше ставали сервіси, тим більше виникало проблем. Той же Uber зіткнувся з протестами таксистів, звинуваченнями в саботажі з боку конкурентів, заборонами на роботу в ряді країн Європи і Азії і претензіями регуляторів до недостатньої перевірки водіїв.

Неабиякі пристрасті кипіли і в Рунеті. Сервіс GetTaxi викликав бурхливі суперечки, зачепивши гостру етичну і національну проблему - сервіс викрили в підміні неслов'янських імен водіїв на російські еквіваленти.

Ці інциденти підняли питання, наскільки ринок готовий до ідеї shared economy. Цей термін має на увазі онлайн-платформи, що дозволяють людям ділитися доступом до своєї власності, ресурсів, часу і навичкам, стаючи «мікропідприємців». За деякими оцінками, shared economy вже забезпечує зайнятість 10 мільйонів чоловік і оборот в 10 мільярдів доларів.

«Крижаний» флешмоб Ice Bucket Challenge

Група KISS бере участь у флешмобі Ice Bucket Challenge

Фото: Michael Hickey / Getty Images / AFP

Можливості інтернету для просування благодійних ініціатив практично безмежні. Переконатися в цьому в 2014 році дозволила віруснаякампанія Ice Bucket Challenge, метою якої було підвищення обізнаності про захворювання центральної нервової системи під назвою бічний аміотрофічний склероз (ALS).

Облитися відром крижаної води, записати це на відео і викласти в інтернет стало справжнім трендом року. Виклик прийняли всі - від звичайних користувачів до популярних акторів, від глав технологічних компаній до політиків і поп-зірок. За даними Facebook, тільки в цій соцмережі з'явилося понад 17 мільйонів роликів, також Ice Bucket Challenge потрапив в топ запитуваних тим в Google, YouTube і Wikipedia.

Але не обійшлося і без ложки дьогтю - деякі компанії вирішили використовувати благодійну акцію для підтримки свого бренду. І була одна людська жертва - американський пожежний Тоні Грайдер загинув від удару струмом під час обливання.

Китайське диво Alibaba

Фото: Jewel Samad / AFP

Вихід Alibaba на біржу - головне в сенсі кількості нулів подія інтернет-бізнесу цього року. Компанія розмістила акції за ціною 68 доларів і залучила рекордні для американського фондового ринку 21,8 мільярда доларів.

Західні ЗМІ відразу ж охрестили успіх Alibaba «китайським дивом». Компанія ще не встигла набрати значну аудиторію користувачів в США і Європі, проте вже обробляє більший обсяг замовлень, ніж Amazon і eBay разом узяті, і викликає занепокоєння великих американських ритейлерів.

Є думка, що Alibaba задала своєрідну «моду» на китайські компанії серед американських інвесторів. Чи так це, побачимо в наступному році - за неофіційними даними, до виходу на біржу готується інший великий китайський стартап Xiaomi, який вже оцінюється в 45 мільярдів доларів.

Кібервійна Sony з Північною Кореєю

Чи є у північнокорейців комп'ютери - велике питання. Однак в цьому році всі дізналися, що в самій закритій країні світу є хакери. В кінці листопада атаці піддалася компанія Sony Pictures Entertainment. Кібервзломщікі викрали ряд фільмів, в тому числі ще не вийшли в прокат, корпоративні дані студії, сценарії і листування. Частина викраденого була опублікована в мережі.

США офіційно звинуватили в причетності до атаки Північної Кореї, Барак Обама пообіцяв покарати винних. Однак ще до офіційних санкцій до кібервійни підключилися хакери з групи Anonymous. В кінці грудня Північна Корея двічі була відрізана від інтернету.Хакери заявили в Twitter, що ця акція - помста за передбачувану участь КНДР в кібератаці на Sony Pictures.

Інцидент показав, наскільки взаємопов'язані політика і інтернет. Одним з об'єктів атаки була комедія «Інтерв'ю», що розповідає про замах на главу КНДР Кім Чен Ина. Кілька великих кіномереж США після цього відмовилися від демонстрації фільму, а Sony Pictures і зовсім скасувала його реліз.

Помноживши реальність: standalone-додатки

Активним мобільним користувачам рік, що минає запам'ятався виходом на ринок безлічі нових додатків з вузькою спеціалізацією від великих інтернет-компаній.

Популярний сервіс Foursquare вивів в окремий сервіс Swarm свої фірмові Чекин, Facebook повністю переніс в Messenger обмін особистими повідомленнями на мобільних і випустив сервіси Paper і Slingshot, Skype запропонував обмінюватися відеопосланнями в Qik і навіть Instagram створив додатковий сервіс Hyperlapse.

Однозначно оцінити тренд запуску безлічі standalone-додатків поки складно. Однак, на думку експертів, сервіси для всього і всіх часто виявляються додатками ні для кого, а вузькі нішеві продукти можуть домогтися успіху, вирішуючи конкретні завдання.

Анонімність і Secret

Cкріншот secret.ly

Анонімність в інтернеті - болюче питання для онлайн-громадськості. Провідні світові експерти визнають, що користувачі знаходяться під постійним наглядом, а інтернет-компанії і влада не мають достатньої мотивації для забезпечення приватності особистих даних.

На цій проблемі вирішили зіграти розробники мобільного застосування Secret, яке здобуло вибухову популярність у багатьох країнах світу, включаючи Росію. Через високий рівень техніки відправляти анонімні повідомлення і читати «секрети» інших анонімних користувачів. Своє додаток Rooms для анонімного спілкування випустила в цьому році і Facebook.

Однак експерти вважають, що проблема приватності даних в мережі з часом втратить актуальність - для нового покоління мілленіалов настільки природно ділитися всіма подіями з життя з інтернет-друзями, що їм ніяка приватність і не потрібна.

США і Європа закручують інтернет-гайки

Спроби держави втрутитися в саморегулювання інтернету всупереч поширеній думці в 2014 році активізувалися не тільки в Росії.

Так, в США обговорюється питання про законодавче закріплення принципу мережевий нейтральності, який передбачає рівноцінне обслуговування трафіку всіх інтернет-сервісів. Питання більш ніж спірне - з одного боку, провайдери зв'язку хочуть розділити з інтернет-сервісами витрати на розвиток мереж. З іншого - великі відеохостінги і інші сервіси з «важким» трафіком не хочуть переплачувати за якісну передачу своїх даних. Більш того, інтернет-компанії вважають, що відмова від мережевої нейтральності дискримінує дрібніші сервіси, які не можуть дозволити собі додаткові витрати.

В Європі ж регулятори вирішили ввести нові норми розрахунку ПДВ з продажів музики, фільмів, програм, електронних книг та іншого цифрового контенту через інтернет. Якщо раніше американські інтернет-компанії використовували в Європі перевага єдиного розрахунку ПДВ по країні реєстрації, то з 1 січня 2015 року податок буде розраховуватися за законами країни, де живе споживач, тобто збільшиться в 3-5 разів.

Рік, що минає в глобальному інтернеті був неспокійним - однак це й не дивно, з огляду на посилення впливу мережі на економіку, політику і суспільні норми. А в майбутньому році ми з нетерпінням будемо чекати - чи вдасться нам побачити вихід в глобальну мережу через аеростати, які запустить Google.

Текст: Аліна Гайнуллина / Переклад

Просмотров: 516 | Добавил: bravo | Теги: сервіси, сайти, Онлайн, події | Рейтинг: 1.0/1
Всего комментариев: 0
avatar